onsdag 6 augusti 2014

Mitt lekrum

Då och då organiserar jag om i mitt "lekrum". Min bokhylla har fått vita kanter, ser lite piggare ut. Den hyllan och en broderihylla fick jag köpa hos en tant i Vadstena som bestämde sig för att sälja sin affär. Hon var då 92 år och kunde unna sig lite pensionärsliv. Hon har haft en syaffär med fina broderier och tillhörande garner och trådar.
Denna stora hylla är handspikad och har funnits sen 40 - talet. Då är det en lycka att jag fick köpa den för 500 kr!
I den här hyllan får jag plats med alla min mönsterpärmar, tyger, handsömnadsmaterial, kviltböcker, broderier, scrap och pärlor.

Hyllan bredvid fick jag också köpa, där finns mina broderitrådar, verktyg för scrap, gamla tidningar till scrap mm.
 En hylla från loppis målade jag om. Där har jag bla mina garner och anndra sticktillbehör. Nu har jag en överblick vilka garner jag har. Sen har jag lagt resten i korgar nedanför.
 Här är kviltdelen, en skärbord och min symaskin. Ovanför en hylla med kvilt och sticktidningar.
 Knappfantast som jag är, så ligger knapparna sorterade efter färger :).

Det finns två garderober i rummet där jag har vadd, UFO, spetsar mm.
Vilken lycka att ha ett eget syrum!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar