torsdag 7 augusti 2014

Auktion

På fm idag åkte vi upp till Dalsländska skogen och Fjärdingen. Där var det gårdsauktion. Jag hade förväntat mig mer roliga fynd. Men det var mycket renoverings objekt som inte var intressanta. Det som jag ville ha blev för dyrt tyvärr.

Jag ropade in lite nostalgi för några tior.

Först en Kaffepanna. Lika hade min mormor och kokade kaffe i. Den hade hon hela sin levnad.Vilket gott kaffe det blev i denna. Jag ska inte använda till kaffekokning men väl som en installation i trädgården. Hur, har jag inte bestämt ännu, så den får pryda altanen till nästa vår.

Ett fint syskrin med gamla trådrullar och fina knappar blev mitt bästa fynd.
En installation som jag visste direkt hur jag ska använda i trädgården. Jag har ett land som sträcker sig på längden alldeles för mycket. I mitten ska jag sätta ner denna grep och plantera en klematis som ska slingra sig upp för skaftet.
Alltid kul att gå på Auktion. Det är en avkoppling för mig. Jag sitter och tittar på folk, ropar in lite roliga saker och framför allt lär mig en hel del om gamla saker och möbler.

1 kommentar:

  1. Hej! Min mor har en likadan kaffekokare är det ngt värde i sådan och vad kallas modellen?
    Hn
    Otto

    SvaraRadera