fredag 18 juli 2014

Vad kan jag sy av detta??

Nu behöver jag hjälp och råd av er!

Jag har fått många spetsar av mammas väninnor i Vadstena. Det är virkade och knypplade spetsar och meterlånga. Jag har rena guldgruvan! Tanterna har kommit upp i åren och tycker inte att de har någon användning av dessa. De vet att jag syr och jag har bett dem att inte slänga något utan att ge allt till mamma.

Nu väntar alltid en kasse när jag kommer hem till mamma eller när hon kommer till mig. Den här gången fick jag jättefina handvirkade spetsar, en kasse matttrasor, tyger och knappar. En del slänger jag som jag inte kan använda pga fel material. Många av tygerna använder jag till baksidor på kviltar.

Men mitt problem är nu....vad kan jag göra av dessa fina spetsar. Jag vill ta tillvara denna skatt jag har fått. Kan ni ge mig förslag?





Några av tygerna jag fick den här gången.

 
Gamla dockhusmöbler. Kul för jag har mitt gamla dockhus kvar!
Fruktansvärt hårspänne, men ändå lite kul.
Hittade två skedar på loppis som jag kanske kan använda till smyckeskursen i höst.
Två fina stämplar med vackra ord på hantverksdagen.
Knappar från Göksäter på rea och det fina halsbandet från tanten i Vadstena.
 

1 kommentar:

  1. Oj vilka fina spetsar, har inga idéer så här på rak arm men anar att det bara är att söka på nätet. Dekoration på väskor kommer upp i skallen.
    /Ammii

    SvaraRadera