fredag 18 juli 2014

Vad gör man av allt?

Jag syr och stickar för att det är roligt, givande, lärande och socialt. Men vad gör man av allt?

Idag gick jag runt i huset och konstaterade att mycket hänger lite överallt i huset. Det är kviltar som ligger mig nära och som jag tycker mycket om.
Jag ser mina upphängda bonader som tavlor, det är en konstform för mig.

Mina sjalar stickar jag för att lära mig och för att jag tycker om just DET mönstret. Vissa använder jag, andra inte. Men då kan jag ge bort till någon som tycker om sjalen jag har stickat.

Vi har ett hus där jag kan bre ut mig. I gamla pannrummet lägger jag mina klara alster som inte kommer upp på någon vägg just nu eller är traditions anpassad.

Nu slipper ni inte undan....häng med på en rundtur hos Ågren!

Här ligger det stora kviltar i "Ateljen"....gamla pannrummet!
 Stickade muddar mm i Ateljen.
 Väskor
 Varför stickar jag blå sjalar när jag inte använder blått??
 Ateljen här finns plats för mycket sen pannan fick ge sig iväg :).
Vi målade väggarna och skåpluckor, nu känns det fräscht.
 Sotarrummet men det blev också ommålat och jag ockuperade även detta :). Men det är mer som en liten hall mellan pannrum och inredda gästrummet.
 Gästrummet har två sängar, detta är en fjärilskvilt
 Min första kvilt jag sydde på en kurs hos Textilia
 Mormors symaskin som jag har lagt gamla syskrin mm. Lägg märke till ännu en blå sjal!
 Här finns nåldynor och loppisfynd
 Den här hänger i hallen vid Gillestugan....fånigt namn egentligen
 Hänger vid TV i "Gillestugan". Hos oss är det sportrummet, här är Ronnie när det är fotboll och annat intressant inom idrotten.
 Lazy Angle som jag fortfarande inte har lärt mig. Varför är denna teknik så svår att få in i huvudet?
 Remskvilt av Baliremsor som jag vann hos Maria :)
 Skulle lära mig sticka en sjal i spets men den blev en rektangulär låååång (ingenting). Men passar bra till mormors gungstol.
 Sportrummet. Här kan mannen njuta av mina kviltar och stickade plädar mm. Finns inget här som påminner om idrott, stackars man :)
 Hänger i trappan, syns det att jag är förtjust i lila? :)
 Hänger innanför ytterdörren med min blingmobil
 En slända jag sydde på en kurs hos Textilia. Finns i vardagsrummet vid ett fönster
 Kudden som var ett handsömnadsprojekt med Åsa på Quiltpassion
 Vila kvilten just nu i soffan.
 Snurran i hallen. Men det är omöjligt att den kan snurra :)
 Tulipana i hallen, en kurs hos Textilia
 Ronnies lekrum och gästrum. Här finns en dator, GAIS tillbehör och annat bandyrelaterat.
 Min presentation av mig...klippdockor, musik, blommor mm. Kul att göra i Scrap
 Våt sovrum som vovvarna har intagit. Tänker ofta att jag ska sy en ny kvilt till vår säng men det blir aldrig av.
 Emmastolen ligger en kudde i Trapunto, även detta en kurs hos Textilia.

 Hänger i sovrummet, mönster från TygeroTing
 Loppisfynd och ommålad gungstol som jag klädde om i prickigt tyg och en applikation på ryggkudden.
 Virkad kudde som Mella har tagit till sin viloplats. Fårskinnet är jag extra glad över. Har länge önskat mig ett fårskinn.
 Här hamnar allt jag syr och stickar som inte åker direkt upp på någon vägg eller används. Det är bra med ett pannrum :))
 
Visst är det så att mycket hamnar där det ska fast jag inte har tänkt på det!

1 kommentar:

  1. Alltså Annica, du behöver visa mig runt igen, jag har ju kollat runt flera gånger men varför har jag inte lagt märke till den som hänger vid Ronnies tv? eller trollsländan? En sån vill jag göra, tror jag får boka Ågrens gästrum :))
    /Ammii

    SvaraRadera