söndag 20 juli 2014

Smögen

Idag har vi varit på Smögen, gått runt och tittat på båtlivet och ätit skaldjur.

Nu blir det förstås en massa båtbilder, men det hör Smögen till.
Vi skulle stanna vid alla Loppisskyltar. Men när jag hade varit på en stor loppis fick jag nog.

Mycket ungdomar med sina båtar i bredd

 Ronnie passade på att köpa nya solglasögon.
 En liten valp 10 veckor kunde jag inte motstå att gulla med



 Man gör inga direkta fynd på Smögenbryggan. När det är REA där så är det fullt pris och mer än det för en annan.







 Här kommer en båt som var som en liten färja. Men någon som har pengar äger båten. Det var 2 personer i denna stora båt.


 Denna var inte så liten heller. Men om man ligger still så blir det väl inte så dyrt i drift :)

 Tyvärr så skitar de ner vattnet med flaskor, burkar och pizzakartonger :(
 Tommy, detta blir din utmaning!!!



 Dags för lunchen!!!
 Mums......
 Jag valde skaldjurssallad med stark sås.
 Ronnie valde räkor i massor.
 
Nu hamnade vi på loppis!
De jobbar ideellt och alla pengar går till Barncancerfonden. De har samlat ihop 27 miljoner och Drottning Silvia har varit där och tackat.



Två våningar fulla plus två hus med möbler.
 
Jag fyndade lite men detta var för mycket att gå igenom.
Så jag var fullt nöjd med min loppisrunda och Ronnie slapp att bromsa på vägen hem.

1 kommentar:

  1. Vilken härlig dag! Avundsjuk? Ja verkligen :)
    /Ammii

    SvaraRadera