torsdag 31 juli 2014

Kurs hos Quiltpassion!

Läste på FB att Åsa skulle ha en kurs i Handsömnad i augusti, attans! Jag skulle ju ner i juli. Men jag frågade om inte Åsa hade lust att ha en kurs som passade in på veckan när jag skulle åka ner? Jo minsann, det kunde hon ha för min skull. Vad glad jag blev!!!!

På onsdag kl 9.30 kom jag åkandes med grabbarna och en GPS i Iphone, annars hade jag aldrig hittat dit :).

Vi fick lära oss något nytt varje timma och sen sy på vårt egna projekt under tiden. Nu blir det nya utmaningar för mig inom detta område, spännande.

En underbar dag med trevliga nya bekantskaper, inspiration och sömnad med shopping förstås.
Tack Åsa och Mats för en trevlig dag, gott fika och er generositet. Jag är så glad att jag fick vara med på kursen.
Så kul att få träffa er andra trevliga systrar och jag hoppas vi kan ha en återförening i Vänersborg nästa gång!

Nu kommer massor med foton med inspiration från kursen!
Är inte tyget underbart?

Här tänks det......hur ska man få ihop "äpplebitarna"
Flera av er hade så fina förvaringar.......


En liten söt trådskräp
En putte nåldyna som en blomma
 Ännu en rolig förvaring till tyger mm






Hallå bruden :)
Lite av det vi hade att välja på att sy. Jag hann knappt den lilla blomduken längst ner i vänstra hörnet :) Men jag köpte hem istället .....
 Denna bonad är min favorit och ska sys!!
Genomgång av broderistygn
 Ny metod....måla och brodera din egen lilla bonad
En bok om detta. Nu ska gruppen ha kurs på detta....katastrof, jag kan ju inte vara med pga avståndet :(
Hittade små fina projekt lite överallt. Tur att kameran är uppfunnen.
 Här satt jag och sydde

Maria och jag hann lika långt :)
En läcker sjöstjärna
VISA OCH BERÄTTA!

Jag hade inte något att visa som är klart, men av detta ska det bli något :)
Min lilla duk som jag sydde på kursen.....nya tekniker......



















Klart att Åsa hade en söt liten ROSA väska som inte syns så bra :)





Spralliga brudarna
Ännu en genomgång.
 
Lite projekt att sy hemma
 
 
Nu ska det bli  roligt att följa upp och se vad alla syr.

En del av gruppen träffas varje tisdag och syr tillsammans.
Vi kom från Malmö, Kristianstad, åkrarna runt om och Vänersborg.

Finns det fler i min omgivning som är sugna på att sy Lappmosaik? Finns det någon som kan låta bli?

4 kommentarer:

  1. Så duktiga ni är :)
    /Ammii

    SvaraRadera
  2. Trevligt du fått ihop om vår fina dag. Tack! Marita

    SvaraRadera
  3. Visst hade vi en trevlig och inspirerande dag. Så många fina bilder du tagit som visar detta och kul att träffa nya likasinnade damer. /Karin

    SvaraRadera
  4. Tackar för en trevlig dag, kul att se alla bilder från träffen.
    Kram Eva från Malmö.

    SvaraRadera