måndag 5 maj 2014

Kalas i Solna

Det är 30 år sedan jag träffade Josefin på Löwenströmska Sjukhuset  i Upplands Väsby kl 14.11 den 8 maj. En liten plutta på 2,4 kg och 47 cm lång. Jag var livrädd att hålla i henne, hon var sååå liten men så vacker med mörkt kort kort hår och gyllenbrun. Hon hade lite gulsot som snart var borta.

Jag kommer ihåg allt, hur rummet såg ut, värkarna och själva förlossningen. Vilken fantastisk upplevelse!Under värkarbetet innan det blev för jobbigt, satt jag och handsydde ett lapptäcke till min säng och lyssnade på grekisk musik med Dalaras på kassettbandspelaren. Jag fick lite saftsoppa att förlusta mig med under tiden.

Nu är lilla pluttan själv mamma till godingen Estelle. Och jag har blivit mormor som är nästan lika stort som att själv få barn.
Tyvärr en suddig bild med temat baka. Presenten var en helgkurs med tillbehör för att lära sig tillverka blommor mm i sugar pasta för att kunna dekorera tårtor mm.


Börjar öppna paketen, Estelle är lika nyfiken som mamma


 
 Grattis min Älskling!!

Ja må hon leva tra la la.... Hurra!!!!!!
 Mormor och Josefin
klart att jag provsmakade tårtan, den är klart godkänd!
Efter Buffe och Tårta så skålade svärson och svärfar med god öl.
Mamma och kusin Frida i lekrummet
Presentöppning

 
En rolig kväll med släkt och kompisar och barn.
Tack Josefin för att vi fick komma och fira med dig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar