onsdag 2 april 2014

Sytt i solen.

Var ute och promenerade med vovvarna på morgonen, inget skönt idag........ganska kallt.
Det blev en sydag istället. Men medan jag höll på att sy kom solen fram och värmde upp syrummet. Men då var jag så inne i min löpare att jag struntade i att gå ut.

Jag blockade två halsdukar så det inte rullade ihop sig. Jag sprayade på lite stärkelse och strök lite försiktigt. Nu ser man alla färgerna på den ena.

Ny linjal som var kul att jobba med och snabbt gick den att sy.
 

 
En repris men nu ser man mönstret bättre. Jag har stickat i lingarn. Mönstret från Ullcentrum.

.......halva halsduken. Den är stickad i en av mina favoritgarner NORO, randar sig så fint i härliga färger.

Lite mer ögongodis.....

Jag broderar på en Boom som ska bli en Hexagonkvilt. I veckan kom de sista tygerna.

Lite mera att titta på. Jag köpte stickmarkörerna hos Paulina som har webshoppen GarnoMera. De är så fina! Men varför ligga i stickväskan när man kan hänga dem i nyplockade grenar.


Igår åkte Kreativa Händer till Kungälv på stickkurs, jättekul!
Här kan ni läsa mera:
http://stickornas.blogspot.se/

1 kommentar:

  1. Jag tyckte om löparen som Du sytt och hängt över en stolsrygg.
    Nu undrar jag;
    vad är det för en linjal Du har använt Dig av när Du sydde den?

    Dollandesign

    SvaraRadera