tisdag 4 mars 2014

Stickmaskinskurs

Jag har fått en stickmaskin för några år sedan. Jag har inte begripit mig på denna maskin. Men Eva kom ner från Vikbolandet och hade en liten kurs med mig. Själv stickar hon koftor och jumprar på sin stickmaskin. Så vem kunde vara bättre lärare :).

Oj oj det var inte lätt! Jag var så koncentrerad på min stickning att ögonen kunde inte fokuseras på långt håll när jag tittade upp från stickningen.

Jag fick lära mig att lägga upp, maska av, lägga upp en fåll. Sen tappade jag alla maskorna! Men det var nyttigt då var det bara att träna på att lägga upp igen.

jag har lite svårt att se idag att jag kommer att kunna sticka en jumper.



 Eva sitter och övervakar att jag stickar rätt
 Eva har provstickat mönsterlappar på mina maskin
Pill i pill att få fatt tappade maskor
 

Här har jag stickat min provlapp, en miniärm med avmaskningar
Här har jag stickat en fåll, snyggt upplägg
På kvällen kom Naemie, lagom till melodifestivalen. I morgon ska vi på kviltkurs!
En tjejkväll med en stackars man som fick lyssna på oss.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar