tisdag 25 februari 2014

Spinnkurs

Jag har nu provat på att spinna på Slända. Nu vill jag fortsätta att lära mig att spinna på Spinnrock. Jag har en gammal som fungerar. Men när jag fick se den moderna som jag kan packa ner i en ryggsäck och bära med mig, då vill man att Tomten kommer med klappen på axeln :)
Detta är min slända, ullen jag spinner och på toarullen har jag fått till lite garn. Detta var ingen lätt teknik, mycket att tänka på. Att titta så inte sländan stannar eller byter håll, tvinna ullen tunnare, försöka få jämn ull att spinna, stanna och nysta på torullen, klämma sländan mellan benen så inte tråden tvinnas upp igen...........svettigt men roligt!



Ull som jag ska spinna hemma till fina garnnystan, med sländan eller kanske en ny Spinnrock :)
Fick en fin passande tavla av min vän Majsan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar